Versys 1000 SE má navíc oboustranný quickshifter, velké cestovní plexisklo, praktické blástry, LED přisvěcování do zatáček, moderní barevný TFT display, který má konektivitu s Vaším smartphonem a kvalitní odolný samozacelitelný lak a elektronický semiaktivní podvozek Showa s technologií Skyhook.
Více informacíZařazeno v kategoriích: KAWASAKI Kawasaki MY2024 MOTORKY Adventure tourer
Versys 1000 S a SE má navíc oboustranný quickshifter, velké cestovní plexisklo, praktické blástry, LED přisvěcování do zatáček, moderní barevný TFT display, který má konektivitu s Vaším smartphonem a kvalitní odolný samozacelitelný lak. Verze SE má ještě navíc elektronický semiaktivní podvozek Showa s technologií Skyhook.
Klíčem k zábavnému chování nového Versyse 1000 S je jeho vzrušující motor, který přináší více než jen strohé údaje o jeho výkonu. Řadový čtyřválec o objemu 1043 ccm, vyladěný na flexibilitu v celém otáčkovém spektru nabízí vynikající odezvu na plyn, silný točivý moment zejména v nízkých a středních otáčkách a návykový, charakteristicky zvuk vycházející ze sání ve vyšších otáčkách. Motor tak na jezdce působí fyzicky i poslechově a dopřává mu vzrušující pocity při každém přidání plynu. Vylepšením elektronických škrticích klapek je navíc umožněno použití elektronického tempomatu a zároveň toto vše přispívá k plynulé a jemné distribuci výkonu.
Tři režimy úrovně kontroly trakce pokrývají širokou škálu jízdních podmínek a nabízejí buď velmi dobrý sportovní výkon, nebo jistotu, spolehlivost a klid, který je potřeba při jízdě na kluzkém povrchu.
Versys 1000 S je standardně vybaven sedadlem Comfort Seat, které má silnější uretanové polstrování, které poskytuje dokonalé cestovní pohodlí a umožňuje Vám trávit dlouhé hodiny v sedle. Vyšším jezdcům tak nabízí uvolněnou jízdní pozici kolen. Dále může být motocykl vybaven nižším sedadlem, které je o 20 mm nižší a upřednostňuje snadné ovládání stroje pro jezdce s menší postavou.
Vyhřívané rukojeti poskytují větší pohodlí v chladných dnech. V kombinaci s chrániči rukou (blástry) tak zajišťují vynikající tepelnou pohodu Vašich rukou za každého počasí.
Světla zabudovaná do bočních kapot pomáhají osvětlovat silnici před Vámi při zatáčení v noci. Každé ze tří světel má pevný, ale individuální směr svícení a aktivuje se na základě aktuálního úhlu náklonu motocyklu. Když se tedy motocykl nakloní, světla se rozsvítí v daném pořadí a vytvoří tak širší osvětlenou plochu ve směru, kterým motocykl směřujete.
Přední kotouče o průměru 310 mm jsou nyní bržděny velmi výkonnými monoblokovými třmeny s radiálním uchycením, doplněnými o hlavní brzdový válec přední brzdy s radiální pumpou, což přispívá k vynikajícímu citu při brždění a impozantní brzdné síle.
Tempomat Kawasaki umožňuje udržovat požadovanou stálou rychlost jednoduchým stisknutím tlačítka. Po aktivaci nemusí jezdec neustále držet přidaný plyn. To snižuje namáhání pravé ruky při cestování na dlouhé vzdálenosti, umožňuje uvolněnou jízdu a přispívá k většímu jízdnímu komfortu.
Nový Versys 1000 S je standardně dodáván s přednastavenými volitelnými jízdními režimy, které jsou vhodné pro jakéhokoliv jezdce a vyhoví jakýmkoliv jízdním podmínkám. Tato nová funkce umožňuje výběr ze tří přednastavených jízdních režimů (Sport, Road, Rain ), které automaticky kombinují nejvhodnější úroveň kontroly trakce s nastavením průběhu výkonu a také maximální výkon. Pro zkušené jezdce je zde dálé plně nastavitelný individuální režim Rider.
Jelikož se jízda v reálném světě odehrává na silnich, které jsou často méně kvalitní - nerovnosti na silnicích, hrboly a výmoly zdaleka nejsou vzácné a některé cesty nejsou ani zpevněné (kostky, dlaždice atd.) - Inženýři společnosti Kawasaki zvolili odpružení vhodné pro dlouhé cesty, aby umožnili jezdcům užívat si výlety a dovolené v sedlech. I když není toto cestovní odpružení vhodné k použití v terénu, jeho schopnost vyrovnat se s méně kvalitním povrchem na cestách umožňuje, aby Versys 1000 S zůstal skvělý i tam, kde by motocykly s tužším a sportovním podvozkem již neobstály. Lehká 17” kola vpředu i vzadu přispívají ke skvělé sportovní ovladatelnosti.
Kompaktní plně digitální barevný TFT přístrojový panel dodává kokpitu špičkový a hodnotný vzhled. Velmi kvalitní barevný displej je vybaven technologií TFT (thin-film transistor), která poskytuje vynikající čitelnost i na přímém slunci. Barva pozadí obrazovky je volitelná (černá nebo bílá) a jas obrazovky se automaticky upravuje podle aktuálního množství světla, které dopadá na display. Kromě rolovatelných multifunkčních oken v menu nabízí panel i dva režimy zobrazení podle toho, jak chtějí jezdci prezentovat své jízdní údaje.
Za pomoci nejnovějšího pokročilého softwaru vyvinutého v Kawasaki a zpětné vazby od kompaktní inerciální jednotky Bosch IMU (Inertial Measurement Unit) monitoruje KCMF parametry motoru, podvozku a brzd v každé zatáčce - od vjezdu do zatáčky, přes apex, až po výjezd ze zatáčky. Modulací brzdné síly a korekcí výkonu motoru usnadňuje jezdci plynulý přechod z brždění až k akceleraci a naopak. Toto vše pak pomáhá jezdcům udržet v každé zatáčce ideální jízdní stopu.
Plynule a ve velkém rozsahu nastavitelný větrný štítek vylepšuje již tak výbornou ochranu před větrem, kterou sama o sobě nabízí přední kapota Versysu 1000 S. Plexisklo lze přizpůsobit preferencím každého jezdce, což přispívá k pohodlnému cestování po dálnici. Výšku čelního plexi lze snadno nastavit bez použití jakéhokoliv nářadí pouze rukou.
Digitální barevný TFT přístrojový panel nové Kawasaki Versys 1000 S doplňuje Bluetooth modul, který umožňuje jezdcům bezdrátové propojení jejich mobilního telefonu s motocyklem. Pomocí aplikace pro smartphony „RIDEOLOGY THE APP“ lze pohodlně a vzdáleně ovládat řadu funkcí na přístrojovém panelu, což přispívá k lepším zážitkům z jízdy na tomto motocyklu.
Oba dva full LED světlomety mají potkávací a dálková světla a také obrysové světlo. Nové světlomety, které jsou v noci dobře viditelné, nabízejí výrazně vyšší jas, aby výborně osvětlily cestu při Vašich nočních jízdách.
Pohodlně umístěná 12V stejnosměrná napájecí zásuvka je nyní standardní výbavou, dříve byla dodávána jako příslušenství. Zásuvka je již zapojena a dává k dispozici výkon až 40W.
Elektronicky ovládané škrticí klapky umožňují řídicí jednotce ECU vytvářet optimální směs paliva a vzduchu, která je pak distribuována do spalovacího prostoru v motoru. Ideální poměr množství vstřikovaného paliva k poloze elektronických škrticích klapek regulujících nasávaný vzduch, mají za následek hladkou a přirozenou odezvu motoru na každé přidání plynu a jemnou distribuci výkonu motoru - kterou sama Kawasaki nazývá "smooth power".
Od dvojitých předních světlometů přes kompaktní LED blinkry až po zadní LED koncové světlo a spolu s LED žárovku osvětlující registrační značku nabízí Versys 1000 S kompletní balíček LED osvětlení.
Nově se standardně u motocyklu Kawasaki Versys 1000 S dodává oboustranné rychlořazení (quickshifter), což umocňuje sportovní a vzrušující charakter jeho motoru. Nad 2500 otáček umožňuje toto rychlořazení řadit nahoru i dolů bez vymáčknutí spojky. Lze jej používat nejen při rychlé sportovní jízdě, ale i při jízdě po městě, nebo na dlouhých výletech vylepší komfort jízdy. Systém možňuje plynulejší akceleraci i brždění. Během akcelerace snímač detekuje pohyb řadicí páky a vysílá signál do řídící jednotky, která na okamžik přeruší zapalování tak, aby převodovka mohla plynule a rychle přeřadit na další rychlostní stupeň i bez nutnosti zmáčknutí páčky spojky. Během brždění systém KQS automaticky ovládá otáčky motoru, což umožňuje také podřazování bez použití spojky.
Klíčem k zábavnému chování nového Versyse 1000 S je jeho vzrušující motor, který přináší více než jen strohé údaje o jeho výkonu. Řadový čtyřválec o objemu 1043 ccm, vyladěný na flexibilitu v celém otáčkovém spektru nabízí vynikající odezvu na plyn, silný točivý moment zejména v nízkých a středních otáčkách a návykový, charakteristicky zvuk vycházející ze sání ve vyšších otáčkách. Motor tak na jezdce působí fyzicky i poslechově a dopřává mu vzrušující pocity při každém přidání plynu. Vylepšením elektronických škrticích klapek je navíc umožněno použití elektronického tempomatu a zároveň toto vše přispívá k plynulé a jemné distribuci výkonu.
Velice přesný, sofistikovaný systém řízení brzdného účinku od Kawasaki (Kawasaki Intelligent Braking System) je u Versyse 1000 S standardní výbavou. Jedná se o stejný pokročilý systém, který je použit u motocyklů jako je například Ninja H2 a Ninja ZX-10R. Tento systém je nastavený a upravený tak, aby vyhovoval výkonnostním parametrům a cestovnímu odpružení motocyklu Versys 1000 S.
Nový systém upevnění bočních kufrů umožňuje velmi snadné připevnění a sejmutí kufrů, což přispívá k maximálnímu cestovnímu pohodlí. Jednoduchý systém upevnění kufrů do madel spolujezdce v zadní části motocyklu, drží kufry blízko k podélné ose motocyklu a tím zlepšuje ovladatelnost motocyklu. Díky čistému designu těchto madel je zajištěno, že zadní část motocyklu vypadá skvěle i po sejmutí kufrů.
Motor |
Kapalinou chlazený, 4-taktní, čtyřválcový řadový |
Zdvihový objem | 1 043 ccm |
Vrtání / zdvih | 77 x 56 mm |
Kompresní poměr | 10.3:1 |
Ventilový rozvod | DOHC. 16 ventilů |
Palivový systém | Fuel injection: Ø 38 mm x 4 |
Zapalování |
Digitální |
Startování |
Elektrické |
Mazání | Tlakové mazání, mokrá kliková skříň |
Maximální výkon | 88,2 kW {120 PS} / |
Maximální točivý moment | 102 N•m {10,4 kgf•m} / 7.500 mi |
snížení výkonu na 85kW | Available |
CO2 emise | 128 g/km |
Fuel consumption 85 kW | 5.5 l/100 km |
CO2 emission 85kW kit | 128 g/km |
Převodovka | 6 rychlostí |
Sekundární převody | Utěsněný řetěz |
Spojka | Mokrá lamela, manuální |
Brzdy, přední | Dual semi-floating 310 mm petal discs. Caliper: Dual radial-mount, monobloc, opposed 4-piston |
Brzdy, zadní | Single 250 mm petal disc. Caliper: Single-piston |
Odpružení, přední | ø43 mm inverted fork with rebound damping (right-side) and spring preload adjustability |
Odpružení, zadní | Horizontal Back-link, gas-charged, with rebound damping and remote spring preload adjustability |
Typ rámu | Dvojitý trubkový, hliníkový |
Zdvih zadního kola | 152 mm |
Délka | 2 270 mm |
Šířka | 950 mm |
Výška | 1 490 mm |
Výška sedla | 840 mm |
Světlá výška | 150 mm |
Pohotovostní hmotnost | 255 kg |
Pneumatiky |
|
Palivová nádrž | 21 l |
Výrobce | Kawasaki |
objem | 1043 zdvihový objem |
výkon | 88 kw |